Internet Info, s.r.o. Lupa Root Měšec Podnikatel DigiZone Slunečnice Vitalianew Bomba Navrcholu Weblogy Jagg Woko Dobrý web Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

AdBlock není vražda!

Už jste slyšeli, že ten, kdo si blokuje reklamu, je příživník, ujídá provozovateli stránek ze zisku a vůbec se chová nemorálně? Že AdBlock ničí webový ekonomický ekosystém a nabourává „normální“ ekonomické vztahy? Ano? A není to třeba naopak? Není normální AdBlock a nenormální reklama? Minimálně některá…?

Před několika dny jsem četl srdceryvný článek o tom, proč by webdesignéři neměli používat AdBlock. Autor jmenoval hnedle několik argumentů – že AdBlock narušuje webovou ekonomiku, „dnes možná ne, ale co kdyby to dělali všichni?!“, že jeho používání je sebestředné a že AdBlock pokřivuje designérům pohled na to, jak vypadá „normální web“. Což o to, webdesignéři by měli mít představu o tom, jak vypadá web i s reklamou, ale co ten zbytek? Úhrnem tam plus mínus vyšlo, že AdBlock je špatný a kdo jej používá, ten má na rukou krev ubohých provozovatelů webů…

Leda houby s octem! To je pořád stejné nesmyslné fňukání o tom, jak svobodný trh, kde si zákazník může rozhodovat o tom, co chce a co ne, někomu ubližuje…

Problém (či spíš „problém“) AdBlocku má ne dvě, ale tři strany. Na jedné straně je uživatel, na druhé provozovatel webu a na třetí ten, kdo si kupuje reklamní plochu. Do sporů o blokování reklamy ale vstupují převážně první dvě strany.

Uživatelé se chovají tržně: Berou informace, které jsou k dispozici bezplatně. Chápou, že reklama provozovatele živí, tak ji tolerují, pokud jim nebrání v tom, co chtějí. Dokud reklama zabírá nejvýš 30 – 40 procent pozornosti, tak je, řekněme, přijatelná. Přijatelnost reklamy roste, když přináší uživateli něco, co ho zajímá. Když přijdu na web hledat informace o fotoaparátech, tak reklamu obchodu s fotoaparáty nejen toleruji, ale dokonce ji i uvítám (pokud bude nabízet třeba slevu). Reklama na půjčku bude pro mne neutrální, reklamu na spoření či třeba na nové auto budu vnímat negativně.

Míra negativního vnímání poroste s tím, jak moc bude nevítaná reklama vlezlá. Obecně moc neprudí textová reklama, když je navíc kontextová, je to lepší (a má i vyšší konverzní poměr). Když bude reklama na auto někde dole, nahoře v liště, na boku, nenápadně, nevšimnu si ji. Jenže ona nebude nenápadná; bude řvát, bude blikat, bude dělat nějaké nápadné věci, jen abych si jí všiml. Bude troubit, bude dělat Vžžžžžm, nebo se roztáhne přes celou stránku a bude mě nutit kliknout na „ Zavřít...“ To kliknu; ale pravděpodobně na  Zavřít celou stránku.

A co jako čeká? Že jsem si přišel počíst o fotoaparátu, a když tohle uvidím, tak si uvědomím, že bych si vlastně mohl koupit i auto? Že se mi značka zapíše do podvědomí? To možná ano, ale bude to uloženo v kyblíku na emocionální odpadky s nápisem „opruz“. A já nerad chodím na stránky, kde mi servírují opruz. Nazývejte to třeba sebestředným chováním, nebo klidně snahou nevnímat svět, jaký skutečně je, ale je to tak: Nechci se nechat prudit, když nemusím!


Autor: sxc.hu

Nezlobte se na mne, ale argumentovat, že „strpěním opruzu“ jaksi pomáhám provozovateli stránek k zisku, a že jsem tedy povinen strpět opruz za to, že mi ostatní obsah dává zadarmo, je naprostý nesmysl. Od toho, abych podpořil provozovatele, jsou (mikro)platby, ne reklama. Je to jako nabízet zdarma chleba se štěrkem („Máte chleba zdarma, tak musíte sníst i štěrk, protože nám štěrkovny platí za zvýšení odbytu!“). Nikoli! Když chcete nabízet chleba, tak si buď sežeňte sponzora v pekárnách, nebo ho prodávejte. Jestli chcete nabízet chleba zdarma a nemáte sponzora, co ho zaplatí, tak k němu prodávejte třeba marmeládu a vydělejte si na rozdávání, ale nenuťte každého, co sáhne pro krajíc, aby sežvýkal i lžíci písku!

Provozovatelé stránek fňukají a nejraději by AdBlock zakázali, protože mají pocit, že jim ujídá ze zisku. Že lidé, kteří mají AdBlock, jsou cosi jako „černí pasažéři“, co se vezou za peníze ostatních, a tím jim tedy způsobují škodu, pokřivují statistiky a snižují zisky. Je to stejná logika jako ta, která říká, že sto lidí, co si zkopírovalo film, vygenerovalo ztrátu (100 x cena vstupenky) Kč. Stejná – a stejně nesmyslná.

AdBlock je minoritní záležitost, používaná lidmi, kteří na webu tráví mnoho hodin denně – většinou pracovně. Pro ně je důležité, že se stránky načítají rychleji, že prohlížeč nepadá na nedostatek paměti, že se mohou soustředit na informace… Ostatně pro klid vaší duše: Stejně by na nekontextovou reklamu neklikli, ani kdyby se jim ukázala.

Na druhé straně třeba můj tchán, který používá web zřídka a jeho toulky začínají na homepage Seznamu, po mně chtěl AdBlock vypnout. Prý se na ty reklamy rád podívá, protože tam občas najde něco zajímavého. On tam stráví týdně pár desítek minut, to se asi strpět dá. Takže strach, „že by to používali všichni“, rozhodně není na místě.

AdBlock není zabiják webové ekonomiky, ale regulační mechanismus. Je to predátor, který brání přemnožení králíků. Když se zvýší počet obtěžující reklamy nebo stupeň pruzení, vzroste používání AdBlocku, to je pochopitelná reakce. Bohužel, AdBlock přitom pošle do pekel většinu reklamy, i tu, která byla „pod prahem nesnesitelnosti“. Ale řečeno s Mistrem: Neplačte, můžete si za to sami!

Nemluvili jsme totiž zatím o třetí straně celé záležitosti, a to o zadavatelích reklamy. Jejich postavení je v celém sporu poněkud asymetrické: Mohou si dovolit do reklamního prostoru, který si koupili, nacpat téměř cokoli, protože oni drží v ruce peníze na provoz webu. Pokud své snažení přeženou a uživatelé zareagují tím, že nasadí AdBlock, tak je za toto rozhodnutí bit provozovatel webu, nikoli zadavatel reklamy. Ale nikde moc neslyšíme, že by provozovatelé nadávali inzerentům za to, že jejich reklama je agresivní a obtěžující, že takovou na svých stránkách nechtějí, protože jim odhání uživatele, nebo ještě hůř: vede k instalaci AdBlocku. Neslyšíme – asi proto, že se obávají, že by přišli o příjem („Nechcete naši uřvanou blikající reklamu? No prosím, půjdeme jinam, kde o naše peníze stojí…“), a to si pak člověk herdek dobře rozmyslí… To se líp nadává uživateli za to, že má AdBlock a že je pro nás nikoli příjem, ale výdaj, či spíš ztráta.


Autor: sxc.hu

Kdo tedy pokřivuje webovou ekonomiku? Je to provozovatel, co se bojí pípnout a na svých stránkách strpí offtopic agresivní reklamu, protože nemá (=neumí najít) jiný zdroj příjmu? Nebo je to zadavatel reklamy, kterému je jedno, jaký má reklama výkon, jen lije miliony do „rozpohybovaných letáků“, protože má badžet, který proinvestuje? Nebo je to uživatel, který se rozhodl, že bezplatný chleba chce, ale písek zahodí?

Provozovatelé tvrdí, že to je od uživatelů neetické a že kdyby se takto chovali všichni, tak internet zkrachuje. Já tvrdím, že ten, kdo se chová hloupě, jsou právě fňukající provozovatelé, kteří nepřekročili mentální obzor banneru a interstitialu. Když nahradí nesmyslnou (ale asi dobře placenou) reklamu „per view“ reklamou kontextovou a výkonovou, nebudou jejich uživatelé mít důvod instalovat AdBlock (krom absolutních areklamistů a ideových odpůrců komerce). Pokud se jejich rozhořčení bude dál obracet výhradně proti zákazníkům, nikoli proti zadavatelům reklamy, přijdou brzy o obojí, a bohužel nejen oni, ale i spousta dalších.

AdBlock si my, uživatelé, totiž neinstalujeme proto, abychom poškodili provozovatele stránek! Instalujeme ho proto, abychom jim řekli, že nám na reklamě, kterou nám servírují, něco vadí tak moc, že překonáme lenost a zablokujeme ji! Není to naše zpovykanost, sebestřednost ani překrucování světa k obrazu našemu.

Pokud se vám to, milí provozovatelé, nelíbí, začněte s nápravou od sebe. Třeba tím, že vyhodíte přeřvané blikající bannery a místo nich dáte něco, co bude k tématu. Že vám to nezaplatí náklady? Hm, to si asi budete muset najít zdroje někde jinde dřív, než si vaši čtenáři najdou jiné stránky. Bude to těžší než fňukat, že někdo nekouká na reklamu, co mu servírujete, a volat po zákazu reklamních filtrů, to bezesporu; ale pokud to zvládnete, prospějete tím nejen sobě, ale i té webové ekonomice, kterou se tak oháníte a o jejíž stav máte tak dojemnou starost.

Martin Malý

Martin Maly

Začal programovat v roce 1984 s progra­movatelnou kalkulačkou. Pokračoval k BASICu, assembleru Z80, Forthu, Pascalu, Céčku, dalším assemblerům, před časem skončil u PHP a teď přemýšlí kam dál…

Přehled názorů

souhlasim
Pavel Hajek 21. 6. 00:55
└ 
Re: souhlasim
xurfa 23. 6. 17:06
 
├ 
Re: souhlasim
Grovik 9. 7. 07:45
 
└ 
Re: souhlasim
kowy 16. 7. 08:53
Souhlas... a nesouhlas
Ondra Satai Nekola 21. 6. 06:46
├ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
VfB 21. 6. 07:34
│
└ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
MichalekII 21. 6. 08:45
│
 
├ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
pb 21. 6. 08:59
│
 
│
└ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
multi 22. 6. 18:24
│
 
├ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
pepak 21. 6. 09:04
│
 
│
├ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
Pavel Lahoda 21. 6. 09:16
│
 
│
│
├ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
pepak 21. 6. 09:43
│
 
│
│
│
└ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
MichalekII 21. 6. 12:59
│
 
│
│
│
 
├ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
pepak 21. 6. 13:05
│
 
│
│
│
 
├ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
jehovista 21. 6. 22:54
│
 
│
│
│
 
│
└ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
:-) 22. 6. 04:36
│
 
│
│
│
 
│
 
└ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
reklamozrout 23. 6. 12:25
│
 
│
│
│
 
└ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
Palmik 22. 6. 21:19
│
 
│
│
│
 
 
└ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
VfB 25. 6. 19:31
│
 
│
│
├ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
Jiří Bažant 21. 6. 22:45
│
 
│
│
│
└ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
já jsem nebezpečnej a zlej, bubu bubu 22. 6. 04:38
│
 
│
│
├ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
VfB 25. 6. 19:30
│
 
│
│
└ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
J 1. 7. 18:14
│
 
│
└ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
MichalekII 21. 6. 12:52
│
 
│
 
├ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
Josef Čech 21. 6. 13:08
│
 
│
 
├ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
Lokutus 21. 6. 13:24
│
 
│
 
│
└ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
Umi 21. 6. 15:54
│
 
│
 
│
 
└ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
evzen 30. 6. 20:48
│
 
│
 
├ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
Jan Baláš 21. 6. 22:55
│
 
│
 
├ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
jehovista 21. 6. 22:56
│
 
│
 
├ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
Milan 22. 6. 07:42
│
 
│
 
├ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
PetrV 22. 6. 09:00
│
 
│
 
├ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
SlovaN 22. 6. 13:56
│
 
│
 
├ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
Mi. Chal. 22. 6. 21:53
│
 
│
 
├ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
Dtx 23. 6. 15:01
│
 
│
 
├ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
krakonoš 26. 6. 11:58
│
 
│
 
├ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
J 1. 7. 18:17
│
 
│
 
└ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
Sten 7. 7. 13:02
│
 
├ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
remet 22. 6. 13:19
│
 
│
└ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
Michal Kubeček 22. 6. 21:56
│
 
│
 
├ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
vlabra 23. 6. 21:04
│
 
│
 
├ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
Pavel 25. 6. 16:30
│
 
│
 
└ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
krakonoš 26. 6. 12:07
│
 
├ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
Mi. Chal. 22. 6. 21:50
│
 
├ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
Ivo Peterka 23. 6. 21:09
│
 
├ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
VfB 25. 6. 19:26
│
 
├ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
Sam 28. 6. 17:30
│
 
└ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
Sten 7. 7. 12:58
├ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
Pavel 25. 6. 15:50
├ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
Krakonoš 26. 6. 11:51
└ 
Re: Souhlas... a nesouhlas
J 1. 7. 18:11
Nepochopení
pb 21. 6. 07:34
FlashBlock
Vít Šesták (v6ak) 21. 6. 07:46
└ 
Re: FlashBlock
Petr Klíma 23. 6. 08:32
 
└ 
Re: FlashBlock
Dtx 23. 6. 15:04
Naprostý a totální souhlas
Olda Vetešník 21. 6. 08:18
Přesně
x 21. 6. 08:25
Nejvíc práce nám šetří samotní reklamoví agregátoři
Cts 21. 6. 12:05
├ 
Re: Nejvíc práce nám šetří samotní reklamoví agregátoři
Vít Šesták (v6ak) 21. 6. 12:35
└ 
Re: Nejvíc práce nám šetří samotní reklamoví agregátoři
Ondra Satai Nekola 21. 6. 12:46
 
└ 
Re: Nejvíc práce nám - v součansé době - šetří samotní reklamoví agregátoři
Cts 21. 6. 14:59
použitelnost
VM 21. 6. 12:07
BTW, co s video reklamou?
VM 21. 6. 12:10
└ 
Re: BTW, co s video reklamou?
pepak 21. 6. 12:34
V principu souhlas
X125 21. 6. 12:47
└ 
Re: V principu souhlas
Dtx 23. 6. 15:08
absolutni nesouhlas
Yossarian 21. 6. 12:51
├ 
Re: absolutni nesouhlas
Lokutus 21. 6. 13:28
├ 
Re: absolutni nesouhlas
MarSik 21. 6. 13:56
│
└ 
Re: absolutni nesouhlas
Yossarian 21. 6. 14:10
│
 
├ 
Re: absolutni nesouhlas
Lokutus 21. 6. 14:20
│
 
├ 
Re: absolutni nesouhlas
ukarr 21. 6. 15:53
│
 
│
└ 
Re: absolutni nesouhlas
Ondra Satai Nekola 21. 6. 16:14
│
 
│
 
├ 
Re: absolutni nesouhlas
Lokutus 21. 6. 16:25
│
 
│
 
└ 
Re: absolutni nesouhlas
ukarr 22. 6. 15:04
│
 
└ 
Re: absolutni nesouhlas
je prý povinná 22. 6. 04:51
└ 
Re: absolutni nesouhlas
Reo 27. 6. 17:31
kecy
Jirka 21. 6. 13:04
├ 
Re: kecy
Vít Šesták (v6ak) 21. 6. 13:13
├ 
Re: kecy
Tomáš Kafka 21. 6. 15:34
├ 
Re: kecy
Pavel Hajek 21. 6. 17:27
│
└ 
Re: kecy
Jirka 21. 6. 17:53
│
 
├ 
Re: kecy
Lokutus 21. 6. 18:20
│
 
│
└ 
Re: kecy
Jirka 21. 6. 19:06
│
 
│
 
└ 
Re: kecy
Lokutus 21. 6. 19:26
│
 
│
 
 
└ 
Re: kecy
Petr 21. 6. 23:20
│
 
└ 
Re: kecy
100% Lenin 10. 7. 11:22
├ 
Re: kecy
melkor 22. 6. 14:03
├ 
Re: kecy
Kuba Turek 22. 6. 15:53
└ 
Re: kecy
Pavel2 25. 6. 16:46
Takto si představuji web
X125 21. 6. 13:28
├ 
Re: Takto si představuji web
Michal 21. 6. 13:32
│
└ 
Re: Takto si představuji web
X125 21. 6. 13:43
└ 
Re: Takto si představuji web
tom 21. 6. 18:24
žasnu
David Ježek 21. 6. 13:32
├ 
Re: žasnu
pepak 21. 6. 13:57
├ 
Re: žasnu
MarSik 21. 6. 14:09
├ 
Re: žasnu
Earl 21. 6. 15:38
├ 
Re: žasnu
Adblock 21. 6. 18:16
│
└ 
Re: žasnu
pryč s reklamou 22. 6. 05:11
├ 
Re: žasnu
levičák (ano) 22. 6. 05:05
├ 
Re: žasnu
Justas 22. 6. 15:10
├ 
Re: žasnu
fanoush 22. 6. 21:20
│
└ 
Re: žasnu
jehovista 23. 6. 13:07
├ 
Re: žasnu
vlabra 23. 6. 21:30
├ 
Re: žasnu
Pavel2 25. 6. 17:23
├ 
Re: žasnu
Barbar 26. 6. 10:50
├ 
Re: žasnu
krakonoš 26. 6. 12:25
│
└ 
Re: žasnu
Pavel2 27. 6. 23:33
└ 
Re: žasnu
eee 28. 6. 11:34
 
└ 
Re: žasnu
Parnamwulan 7. 7. 15:27
-GIF -Flash
Matej 21. 6. 13:36
Strhané billboardy, anarchie, chuligánství...
Lokutus 21. 6. 13:45
├ 
Re: Strhané billboardy, anarchie, chuligánství...
Přezdívka 21. 6. 13:54
│
└ 
Re: Strhané billboardy, anarchie, chuligánství...
m&m 21. 6. 14:26
│
 
└ 
Re: Strhané billboardy, anarchie, chuligánství...
Lokutus 21. 6. 14:32
│
 
 
└ 
Re: Strhané billboardy, anarchie, chuligánství...
Ondra Satai Nekola 21. 6. 14:39
│
 
 
 
├ 
Re: Strhané billboardy, anarchie, chuligánství...
Lokutus 21. 6. 15:01
│
 
 
 
│
└ 
Re: Strhané billboardy, anarchie, chuligánství...
Jirka P 22. 6. 19:42
│
 
 
 
│
 
└ 
Re: Strhané billboardy, anarchie, chuligánství...
Pavel2 25. 6. 18:01
│
 
 
 
└ 
Re: Strhané billboardy, anarchie, chuligánství...
krakonoš 26. 6. 12:33
│
 
 
 
 
└ 
Re: Strhané billboardy, anarchie, chuligánství...
Přezdívka je povinná 29. 6. 15:07
└ 
Re: Strhané billboardy, anarchie, chuligánství...
Radek Hulán 21. 6. 15:42
 
├ 
Re: Strhané billboardy, anarchie, chuligánství...
Lokutus 21. 6. 15:58
 
├ 
Re: Strhané billboardy, anarchie, chuligánství...
1 22. 6. 05:19
 
└ 
Redakčně smazáno
Okoun 3. 7. 00:52
 
 
└ 
Re: Redakčně smazáno
Pavel2 3. 7. 23:17
 
 
 
└ 
Re: Redakčně smazáno
Zed 4. 7. 02:18
Všem to může být jedno
Jakub Vrána 21. 6. 14:09
├ 
Re: Všem to může být jedno
Čelo 21. 6. 14:43
└ 
Re: Všem to může být jedno
kraag 22. 6. 16:16
 
├ 
Re: Všem to může být jedno
BLEK. 22. 6. 17:15
 
├ 
Re: Všem to může být jedno
Pavel 23. 6. 07:27
 
└ 
Re: Všem to může být jedno
Jakub Vrána 29. 6. 10:18
 
 
└ 
Re: Všem to může být jedno
100% Lenin 10. 7. 11:30
Adblock na netbooku
šoumenvodnetbooku 21. 6. 14:42
Vlastnictvo prostriedkov.
Tom 21. 6. 14:57
└ 
Re: Vlastnictvo prostriedkov.
milan 21. 6. 15:48
 
└ 
Re: Vlastnictvo prostriedkov.
b.f.u. 21. 6. 16:32
 
 
├ 
Re: Vlastnictvo prostriedkov.
petrvlk 22. 6. 13:39
 
 
├ 
Re: Vlastnictvo prostriedkov.
prcek 22. 6. 17:00
 
 
└ 
Re: Vlastnictvo prostriedkov.
Pavel2 25. 6. 18:10
flash
aldik 21. 6. 15:42
├ 
Re: flash
Mr.Slider 21. 6. 16:34
└ 
Re: flash
pas 22. 6. 15:07
(Mikro)platby?
Bob 21. 6. 16:05
├ 
Re: (Mikro)platby?
Lokutus 21. 6. 16:14
├ 
Re: (Mikro)platby?
jehovista 21. 6. 23:15
└ 
Re: (Mikro)platby?
1 22. 6. 05:23
Jak na to aby Vám lidi adBlockem nekradli?
Petr 21. 6. 17:07
├ 
Re: Jak na to aby Vám lidi adBlockem nekradli?
Hosti 21. 6. 21:34
├ 
Re: Jak na to aby Vám lidi adBlockem nekradli?
petrvlk 22. 6. 13:34
└ 
Re: Jak na to aby Vám lidi adBlockem nekradli?
Pavel2 25. 6. 18:16
Mikroplatby
maertien 21. 6. 18:35
reklama
abcdefgh 21. 6. 19:47
A není čirou
ms 21. 6. 22:40
adblock+ element hiding helper
andrej 21. 6. 22:53
└ 
Re: adblock+ element hiding helper
andrej 21. 6. 22:54
 
└ 
Re: adblock+ element hiding helper
Kuba Turek 22. 6. 16:03
:)))
Bronislav Klučka 22. 6. 01:03
Boze muj...
Paja 22. 6. 03:50
├ 
Re: Boze muj...
Jožko 22. 6. 08:21
├ 
Re: Boze muj...
Lokutus 22. 6. 10:58
├ 
Re: Boze muj...
X125 22. 6. 11:25
│
└ 
Re: Boze muj...
Petr Mejzlík 22. 6. 13:55
│
 
└ 
Re: Boze muj...
X125 22. 6. 16:07
│
 
 
└ 
Re: Boze muj...
Petr Mejzlík 22. 6. 16:12
│
 
 
 
└ 
Re: Boze muj...
Tomáš Kafka 22. 6. 22:33
├ 
Re: Boze muj...
krakonoš 26. 6. 13:00
└ 
Re: Boze muj...
Froggy 29. 6. 13:52
zákaz spamfiltra
martin 22. 6. 08:42
└ 
Re: zákaz spamfiltra
kpdkpo 23. 6. 15:33
i na root.cz
petrvlk 22. 6. 13:22
└ 
Re: i na root.cz
X125 22. 6. 16:09
Placení za obsah pomocí reklam
BLEK. 22. 6. 17:03
└ 
Re: Placení za obsah pomocí reklam
Lokutus 22. 6. 17:39
 
└ 
Re: Placení za obsah pomocí reklam
BLEK. 22. 6. 20:14
jasny
kraag 22. 6. 17:49
├ 
Re: jasny
jehovista 22. 6. 19:04
└ 
Re: jasny
Pavel2 25. 6. 18:42
 
└ 
Re: jasny
krakonoš 26. 6. 13:05
 
 
└ 
Re: jasny
Pavel2 27. 6. 23:25
proc neplatit za klik?
pantaril 22. 6. 17:52
jeste k problemu financovani webu
pantaril 22. 6. 18:04
vystizne
multi 22. 6. 18:20
AdBlock zatim nepouzivam, ale ...
Yokotashi 22. 6. 19:01
MM zase exceluje
PR 22. 6. 20:48
└ 
Re: MM zase exceluje
Tomáš Kafka 22. 6. 22:36
fňukání
lolek 22. 6. 22:46
perfektní článek
Seneka 23. 6. 10:56
└ 
Re: perfektní článek
jehovista 23. 6. 13:08
 
└ 
Re: perfektní článek
Uživatel internetu 23. 6. 16:11
Drobná poznámka
Petr 23. 6. 15:55
└ 
Re: Drobná poznámka
sxc.hu 23. 6. 16:05
Flash
Ivo Peterka 23. 6. 20:59
NoScript
rooobertek 24. 6. 14:29
└ 
Re: NoScript
Froggy 29. 6. 12:57
Požadovat podíl z výnosu takovéto reklamy
Lee 24. 6. 15:24
AdBlock je dobra vec
hdm 25. 6. 15:30
Co detekce blokování reklam?
ic ... 25. 6. 17:51
├ 
Re: Co detekce blokování reklam?
kraag 28. 6. 10:44
└ 
Re: Co detekce blokování reklam?
Sten 7. 7. 13:07
 
└ 
Re: Co detekce blokování reklam?
ic ... 8. 7. 15:27
jednoduché pravidlo
itsh 26. 6. 23:21
Nejsem povinen reklamu zobrazovat!
Froggy 29. 6. 12:51
souhlas
Juhele 11. 7. 00:39
Pane Malý..
asystematic 28. 7. 13:49
jen tak mimochodem
Delltar 30. 8. 18:40
       
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem