Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Má si hloupý uživatel koupit chytrý telefon?

KapitánRUM
KapitánRUM (neregistrovaný) ---.profico.cz
27. 1. 2012 0:29 Nový

Telefouňa

celé vlákno

Já hloupý uživatel nejsem a potřebuji z telefonu telefonovat, psát SMS, nastavit si budík, kalkulačku a fotit. Až na to focení to zvládala i Nokia 5110.

Kaacz
Kaacz (neregistrovaný) ---.20.broadband10.iol.cz
27. 1. 2012 2:05 Nový

Re: Telefouňa

celé vlákno

A s focenim 3mpix vcetne ostreni a ledblesku to zvlada elegantni N6303c s vydrzi 1-2 tydny. :-) 1 tyden, kdyz pres to pomoci modrozubu pripojuji linuxove PDA na inet (i kdyz jen Edge).

Vcelku s autorem souhlasim, ale chci "smart" cast vyuzivat dokud baterie dovoli a neovlivnit tim volani. Takze radeji bych mel ten MALY dumbfone s vydrzi 1-2 tydny a k tomu VELKE komfortni 4"+ PDA. Ted mam N810 s HW keyb a to je proste jina trida, obzvlaste pri psani behem jizdy v buse MHD pres ulice v nedobrem stavu. To kdyby nekdo vyrobil znovu se silnejsim CPU tak po tom skocim jak slepice po flusu. Pro moje potreby jsem zatim nenasel dustojnou nahradu.

Pokud by v tom mel byt Android, asi nejbliz je Archos43. Ale android mi domu nesmi, videl jsem ho ve Vetrelec 1! :-). Takze bohuzel asi skoncim u N9. Byt mozna jen s datovou simkou.

Jenda
Jenda (neregistrovaný) 193.86.138.---
27. 1. 2012 11:28 Nový

Re: Telefouňa

celé vlákno

Tak sem nepiš, blbe. To je jako kdybych já na stránkách o vaření pod článek vychvalující tříchodové menu uvařené Pohlreichem napsal vejblitek typu: K čemu takové jídlo. Chleba s máslem taky zažene hlad a když je svátek, tak si ho můžeme dokonce posolit. A obě jídla nakonec po projitím trávícím traktem stejně skončí v záchodě.

j
j (neregistrovaný) ---.tpfree.net
27. 1. 2012 14:02 Nový

Re: Telefouňa

celé vlákno

Jestli je tu nebo BLB tak ty. Protoze kazdej blbej telefon umi 50-80% toho co autor vychvaluje, jenze ho neni treba 3x denne dobijet.

brano2
brano2 (neregistrovaný) ---.chello.sk
27. 1. 2012 1:35 Nový

smartfon + datovy pausal = spokojny teleop

celé vlákno

Ja si zas studujem po veceroch uplne zaklady PHP, kodim vlastnu WAP stranku namieru pre mna, na nej si pozeram tie odchody MHD, vlakov, program kina, pocasie, maily, kalendar, rss, ci centralizovane kontaky, presne v podobe akej mi vyhovuju a prenesiem pri tom cca 10kB dat denne v cene smiesnych drobnych..

vsetko s malym lacnym hlupym telefonom bez wifi a navyse ma to celkom bavi

Miroslav Hlavička - Scalex aura:68
27. 1. 2012 1:44 Nový

Re: smartfon + datovy pausal = spokojny teleop

celé vlákno

Ovšem vy zjevně nesplňujete tu podmínku, kterou jsem nastavil už v titulku článku: nejste hloupý uživatel. Jako programátor jsem zvládl pouze dva programovací jazyky: robota Karla a korytnačku Žofku. U Basicu už jsem začal omdlévat a u Pascalu jsem umřel definitivně, protože jsem se v učebnici dostal k tomu, že musím definovat pole a protože nejsem agronom a těmto zemědělským termínům nerozumím, tak jsem skončil.

Takže jsem odsouzený k tomu, abych coby hloupý uživatel používal práci jiných lidí, sám si optimalizovanou WAP stránku nenakóduju.

honzzz
honzzz (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
27. 1. 2012 8:39 Nový

Re: smartfon + datovy pausal = spokojny teleop

celé vlákno

Hmm, tady vidím krásný business model. Váš předřečník ten systém má, vám by se hodil, tak vám ho za drobný poplatek taky zpřístupní. Je možné, že něco podobného by se hodilo řadě lidí.

Ondra
Ondra (neregistrovaný) ---.cz.logica.com
27. 1. 2012 16:28 Nový

Re: smartfon + datovy pausal = spokojny teleop

celé vlákno

Pole (obilne) je anglicky field. Kdezto pole ("programatorske") je array. Takze agronomem netreba byti.

Miroslav Hlavička - Scalex aura:68
27. 1. 2012 17:06 Nový

Re: smartfon + datovy pausal = spokojny teleop

celé vlákno

Dnes už to vím taky, ale tehdy jsem četl socialistickou učebnici Pascalu, ve které se poli říkalo česky. Když jsem se dočetl k větě "definujeme si trojrozměrné pole", tak jsem se na autora učebnice rozčílil, zařval: "Jak, trojrozměrné pole? Tys někdy viděl, že by se kukuřice sázela nad sebe, ty chytráku?!" ... načež jsem mrsknul knihou do kouta a protože tenkrát ještě ptáci a prasata neexistovali, šel jsem se uklidnit k bourání zdi míčkem.

Karel
Karel (neregistrovaný) 194.212.22.---
27. 1. 2012 13:21 Nový

Re: smartfon + datovy pausal = spokojny teleop

celé vlákno

Za několik gigabajtů dat v mobilu zaplatíš směšných 300 korun měsíčně. To mi neříkej, že se ti vyplatí trávit večery bastlením nějaké wap stránky, abys ušetřil pár kaček.

zz_indigo
zz_indigo (neregistrovaný) 85.248.64.---
27. 1. 2012 13:55 Nový

Re: smartfon + datovy pausal = spokojny teleop

celé vlákno

Tak blby telefona aby vedel len Wap uz ani nekupis. Bud nemaju vobez internet alebo aspon wap2 z ktorym sa vpoho daju mensie stranky prezerat.

lyon
lyon (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
27. 1. 2012 1:36 Nový

Funkce nejsou vse

celé vlákno

Zrejme hlavni duvod, proc jeste pouzivam "pitomofon" je 80g hmotnosti pri tydenni vydrzi baterie. Ktery smartfoun na trhu neni zrava rozmerna cihla a temto hodnotam se aspon trochu priblizi?

KapitánRUM
KapitánRUM (neregistrovaný) ---.profico.cz
27. 1. 2012 2:34 Nový

Re: Funkce nejsou vse

celé vlákno

Nedávno mi někdo řekl, že se ten můj telefon už dneska hodí jen jako zrcátko.....

Ondra.kl
Ondra.kl (neregistrovaný) ---.vamoz.cz
27. 1. 2012 7:37 Nový

Re: Funkce nejsou vse

celé vlákno

vyberte si kterykoli smartfon s obdobnou hmotnosti, nastavte a používejte ho jako pitofon a odmění se vám možná i týdenní výdrží. V dobách kdy jsme se hnal za výdrží mi SGS2 vydržel 4-5 dní.

Kaacz
Kaacz (neregistrovaný) ---.20.broadband10.iol.cz
27. 1. 2012 9:08 Nový

Re: Funkce nejsou vse

celé vlákno

lol .. ja ocekaval vetu:
vyberte si kterykoli smartfon s obdobnou hmotnosti, nastavte .. a ziskate zrcatko s vetsi plochou nez dumbfone. :-)

ivan
ivan (neregistrovaný) ---.189.broadband7.iol.cz
18. 2. 2012 18:48 Nový

Re: Funkce nejsou vse

celé vlákno

nokia e52.

Kaacz
Kaacz (neregistrovaný) ---.20.broadband10.iol.cz
27. 1. 2012 2:07 Nový

Budik

celé vlákno

Ta aplikace na budik s QR code se mi libi. Pro mne jak vysita. Zatim prvni duvod, proc si poridit droida :-)

Miroslav Hlavička - Scalex aura:68
27. 1. 2012 2:11 Nový

Re: Budik

celé vlákno

Jsou tam ještě další možnosti zamačkávání. Kromě QR kódu například zobrazení matematického příkladu, k němuž je nutné zvolit z několika nabízených řešení to správné, nebo se zobrazí stádo oveček, a je nutné prstem poklikat ty, které mají otevřené oči. I to se pak bere jako důkaz toho, že člověk je dostatečně vzhůru a vyzvánění může skončit. Ale samozřejmě ten QR kód má nespornou výhodu v tom, že donutí člověka fyzicky vstát a přesunout se z postele jinam.

Kaacz
Kaacz (neregistrovaný) ---.20.broadband10.iol.cz
27. 1. 2012 3:04 Nový

Re: Budik

celé vlákno

Puvodne jsem uvazoval o tomto http://www.coolfinder.sk/wp-content/puslebrik_vaekkeur_38_st.jpg .. ty 4 kousky to vystreli po mistnosti a dokud je vsechny neda clovek zpet, tak to budi. Ale QR kod je vice "geek" :-)

titanik
titanik (neregistrovaný) ---.opera-mini.net
27. 1. 2012 6:21 Nový

Re: Budik

celé vlákno

a neni jednodusi k preruseni otravneho zvoneni chvili podrzet tlacitko power? cloveka chytrejsiho nez telefon to napadne :)

Kaacz
Kaacz (neregistrovaný) ---.20.broadband10.iol.cz
27. 1. 2012 9:06 Nový

Re: Budik

celé vlákno

Jo toho se taky bojim. Puzzle budik taky muzu umlatit k tichu. Takze jedine to osetrit umistenim budiku tak, aby se k nemu dostal jen clovek, co uz se lehce probral. Umisteni na lustr nefunguje, halda lidi dokaze ve spanku prisunout zidli, vypnout a vratit se do postele. :)

Miroslav Hlavička - Scalex aura:68
27. 1. 2012 9:43 Nový

Re: Budik

celé vlákno

Inu člověka to třeba i napadne (a nám hloupejm to někdo v diskuzi poradí), ale tak nějak se nám pak z toho vytratí to vzbuzení a vstávání, kterého chceme použitím budíku dosíci.

poohDA
poohDA (neregistrovaný) 193.245.34.---
27. 1. 2012 11:00 Nový

Re: Budik

celé vlákno

tenhle problém na dumbfounu i smartfounu řeším umístěním telefonu do větší než malé vzdálenosti od postele. :-)

zz_indigo
zz_indigo (neregistrovaný) ---.spordat.sk
27. 1. 2012 13:58 Nový

Re: Budik

celé vlákno

My co mame male dety, psa a macky. Zvladame spat aj pri revucom telefone. Idilku mi kazi len zen,a ktora sa na to zobudi a dokoci to co budik nedokazal.

J77
J77 (neregistrovaný) ---.207.85.static.bluetone.cz
27. 1. 2012 2:22 Nový

Roote, roote

celé vlákno

Z redakce se vytraci soudnost. Nekdo mel ten clanek alespon castecne zeditovat, zejmena ten detinsky uvod a prubezne zvatlave formulace a vsuvky - odsuzuji k nezdaru jakekoliv snahy zaujmout a neco sdelit. Nektere obraty jsou az usmevne trapne (kamaraduv macek v ruce, apod.). Predpokladam, ze tento senilne-batoleci ton byl zamerem, ale to nic nemeni na faktu, ze to na seriozni server (neupravene) nepatri.

monte
monte (neregistrovaný) ---.113.broadband13.iol.cz
29. 1. 2012 13:55 Nový

Re: Roote, roote

celé vlákno

s tim nesouhlasím, obzvlast pokud jde o osobní dojmy a názory tak nečekám encyklopedický popis, který by se zdál ideální možná vám, ale ne ostatním čtenářům

Hloupý Nemouš
Hloupý Nemouš (neregistrovaný) ---.225.broadband2.iol.cz
27. 1. 2012 7:25 Nový

Asi blbnu

celé vlákno

Tak nevím. Nezdá se vám, že nám tu tak trochu trotlovatí. Napsat článek, proč by si normální user měl koupit inteligentní telefon se mi zdá ... nejapné (navíc článek plný blbých vsuvek hodných puberťáka).
Mám chytrý telefon se Symbianem. Mám chytré telefony už dlouho. Zatím mi ale nikdo nepředvedl chytrý telefon, kde by aplikace byly dost integrované (navzájem) a chytrý telefon, který vydrží dva týdny v kuse na jedno nabití. Všechny ty ptákoviny, které dnes telefony mají (fotoaparáty, wifi, GPS, rádio) jsou moc pěkné, ale nabíjet dvakrát denně mi přijde..... ujeté.

muf
muf (neregistrovaný) ---.opera-mini.net
27. 1. 2012 7:39 Nový

ach bože

celé vlákno

Autor nám sdělil, že vskutku neoplývá velkou inteligencí - jak sám na začátku naznačuje - a tudíž používá smartphone jako šimpanz či ideální ovce. Svojí snahou poskytovat o sobě nejen Googlu maximum informací je nebezpečný sám sobě. Doporučuji tudíž návrat k obyčejnému hloupému telefonu - nějaký "seniorský" bude ideálním řešením.

Miroslav Hlavička - Scalex aura:68
27. 1. 2012 12:25 Nový

Re: ach bože

celé vlákno

Dokud seniorský mobil nebude mít ptáky a prasata, nesmí mi do domu.

muf
muf (neregistrovaný) ---.opera-mini.net
27. 1. 2012 21:31 Nový

Re: ach bože

celé vlákno

Znal jsem kdysi nějakého Scalexe z FidoNetu.
Ale to byl bystrý a inteligentní člověk. Musí jít tedy o náhodnou shodu jmen...

Miroslav Hlavička - Scalex aura:68
28. 1. 2012 1:15 Nový

Re: ach bože

celé vlákno

Klasická idealizace minulosti. To je stejné, jako když tvrdíme, že to a to za totáče chutnalo lépe nebo že dřív se mládež chovala slušněji.

Petr Severa aura:52
27. 1. 2012 8:04 Nový

Zaměření

celé vlákno

Dobrý den,
osobně mi článek nevadí, ale opravdu odpovídá zaměření tohoto webu?

Justas
27. 1. 2012 10:29 Nový

Re: Zaměření

celé vlákno

To je i moje první reakce. Na normálním Rootovi bych ho překousl, na Zdroják se asi nehodí.
Jinak pro mě je ten článek potenciálně zajímavý, protože o pořízení smartfouna uvažuju (Siemens S45 už mi přestává vyhovovat, a nedá se použít ani jako zrcátko).

Martin P.
Martin P. (neregistrovaný) ---.skoda-auto.cz
27. 1. 2012 8:20 Nový

trefa...

celé vlákno

Myslím že se uživatele velice dobře trefil.

Jsou lidé kterým cihla nestačí. A nejsou to hračičkové, kteří mají telefon jen na hraní, rootovaní atd...

A normálních uživatelů bude přibývat

Cuba++
Cuba++ (neregistrovaný) ---.t1.cz
27. 1. 2012 8:33 Nový

Smart vs dumb, tak jak diky

celé vlákno

Konecne nekdo napsal rozumny clanek, ktery (alespon ja to tak citim) rika:
1) smartphone nepotrebujete
2) ale kdyz uz ho mate, tak koukejte, co rozumneho muzete pouzivat.

Pro me moc prima clanek. Zadny marketing, zadny "ja tomu rozumim nejlip na celym svete", proste seznam toho, co je mozne a proc. Diky autorovi.

Cuba++, Palm Pre II, Sony Ericsson 750i

KtK
KtK (neregistrovaný) ---.netservis.cz
27. 1. 2012 9:02 Nový

Re: Smart vs dumb, tak jak diky

celé vlákno

+1 .

ch-in-A
ch-in-A (neregistrovaný) ---.codelab.cz
27. 1. 2012 8:34 Nový

Re: Má si hloupý uživatel koupit chytrý telefon?

celé vlákno

S takovym telefonem bych ale uz nemel cas venku premyslet a koukat po zenskych, jelikoz by zamestnaval moji pozornost svoji chytrosti :)

Clovek by si mel rovnat veci v hlave a ne v telefonu.

Miroslav Hlavička - Scalex aura:68
27. 1. 2012 9:55 Nový

Re: Má si hloupý uživatel koupit chytrý telefon?

celé vlákno

Empiricky jsem zjistil, že ženské přednosti jsou přeci jen schopny zaměstnat moji pozornost spolehlivěji, než chytrost mého telefonu. A reálný svět má pořád ještě o něco lepší rozlišení, než displej mobilu, takže hezká servírka nebo recepční mě zaujme, byť nemá příponu JPG.

Ad přemýšlení a rovnání věcí v hlavě - ano, většina čtenářů Zdrojáku tak asi funguje. Slušná paměť, logické myšlení a tak. Tím já neoplývám. Potřebuju něco, co mi nejdřív řekne, že mám jít do Kauflandu (a kudy) a když tam přijdu, tak mi řekne, co všechno mám koupit. Holt jsou mezi lidmi lidi jako já, kteří když si srovnají věci v hlavě, tak je výsledkem rozlehlá prázdná místnost s malou hromádkou kdesi v rohu (a to se ani neodvažuju podívat se na to, co je ta hromádka vlastně zač).

ch-in-A
ch-in-A (neregistrovaný) 193.85.230.---
27. 1. 2012 10:10 Nový

Re: Má si hloupý uživatel koupit chytrý telefon?

celé vlákno

Tim rovnanim veci v hlave jsem nemel na mysli trenovani pameti pro ucely todo listu a seznamu nakupu spis orientaci v okolnim svete obecne :@)

Napriklad GPS nepouzivam proto, ze bych si pripadal jak ovce odkazana na pana, pricemz prirucni mapa (pro jistotu) a nastudovani si cesty predem doma u mapy v pocitaci s naslednym ulozenim do hlavy me dava precijen pocit vetsi suverenity.
Je to jako kdyz me nekdo v aute naviguje tam a zpet mam bez navigatora problem, jelikoz navigovany clovek vnima cestu v podstatne omezenejsim rozsahu.

Miroslav Hlavička - Scalex aura:68
27. 1. 2012 10:42 Nový

Re: Má si hloupý uživatel koupit chytrý telefon?

celé vlákno

Ale opět jsme u osobních schopností. "Uložit si mapu do hlavy" je v mém případě rovno "na mapu se ani nepodívat, rozstříhat ji na fidloprčičky, spálit ji a pak to celé udělat ještě jednou." Někomu nastudování mapy přinese pocit suverenity, mně by přineslo jen pocit "včil jsme v řiti, včil jsme v řiti", protože už na první křižovatce bych si nebyl jistý, kudy se vydat.

Samozřejmě ta mapa v telefonu se dá použít mnoha způsoby, třeba stejně jako normální příruční papírová mapa (obohacená o kompas, neboť ten je ve smartphonu zabudován). Pokud nechci, nemusím se nechat navigovat. Nebo se můžu na mobil podívat jednou za půl hodiny, jen abych si ověřil, že šlapu správným směrem.

V článku píšu primárně o oblastech, ve kterých chytrý telefon používám, ale samozřejmě nepíšu, do jaké hloubky jdu. I když jsem hloupý uživatel, pořád na tom ještě nejsem tak špatně, jako ten pán, co věřil autonavigaci tak slepě, že se svým autem vjel do řeky v místě, kde kdysi býval most, protože ho tudy navigace hnala.

ch-in-A
ch-in-A (neregistrovaný) ---.codelab.cz
27. 1. 2012 12:26 Nový

Re: Má si hloupý uživatel koupit chytrý telefon?

celé vlákno

Konkretni mapu/cestu si tedy jsem schopen ulozit do hlavy kdyz to prostredi znam obecne, pokud prijedu do do ciziho mesta/kraje, tak jsem odkazany na mapu na papire, takze v takove situaci bych urcite mapu v telefonu vyuzil.

Nerikam, ze chytre telefony jsou spatne, az me doslouzi ten co mam (SE k510i), tak urcite zvazim nejaky "chytrejsi" s dobrou vydrzi baterky a cenou tak do 3000, coz je cena, za kterou pro me vec jako je telefon dobra, pricemz ho budu vyuzivat tak, jak budu potrebovat, cili ani nahodou ne na max jeho moznosti (odhadem tak z 20%) :@)

Dodo
Dodo (neregistrovaný) 80.250.245.---
27. 1. 2012 9:37 Nový

Zvlastny clanok

celé vlákno

Mam moznost v praci vyskusat si akykolvek smartphone chcem. A prave preto ostavam pri mojom malom Sony-Ericson W300. Telefon je na telefonovanie a nie na to aby musel ist kazdu noc do nabijacky ...

Miroslav Hlavička - Scalex aura:68
27. 1. 2012 10:00 Nový

Re: Zvlastny clanok

celé vlákno

Já se svým telefonem telefonuju. Většinou ve dne. V noci spím a je mi jedno, že do mého telefonu vede nějaký drát.

Tím se ale nechci zastávat velké energetické žravosti smartphonů a nízké výdrže jejich baterek. To je opravdu obrovská slabina skoro veškeré moderní techniky a nejsem dvakrát nadšený z toho, že si v pouzdře svého mobilu nosím ještě druhou nabitou baterii pro případ, že by v terénu došla šťáva.

Honza
Honza (neregistrovaný) 93.185.48.---
27. 1. 2012 9:59 Nový

nechapu

celé vlákno

To "osahat si kamarádova macka" v uvodu znamena, ze si osahal jeho 1) nejaky obecne velky mobil nebo 2) vyrobek Applu nebo 3) kocoura nebo 4) ptaka?

Moznosti 3 a 4 uvadim jen z legrace, ale vazne nevim, jestli autor myslel 1 nebo 2.

Miroslav Hlavička - Scalex aura:68
27. 1. 2012 10:11 Nový

Jak je to s tím kamarádovým mackem

celé vlákno

Asi jsem to měl rozvést, aby to nevypadalo jen jako lascivní narážka (což samozřejmě je... rád pubertálním způsobem škádlím úzkoprsé nerdy):

Tím mackem jsem myslel svůj první šok z toho, jak je smartphone velký. Do té doby jsem používal telefony útlé, drobnější a napoprvé mi ten smartphone přišel strašně obrovský a do ruky naprosto nepadnoucí. Samozřejmě po chvíli jsem pochopil, že dotykové ovládání si žádá určitý rozměr a že SMSky se tu píšou trochu jiným stylem než na dumbphonu, takže není důvod mobil držet tak, jak jsem byl zvyklý z dřívějška... čili ta velikost měla své ospravedlnění. Ale ten prvotní šok si pamatuju dosud (kdyby tím mobilem byl Samsung Galaxy S2 nebo nějaký podobný obr, divil bych se ještě víc).

fi0
fi0 (neregistrovaný) ---.d.port.ac.uk
27. 1. 2012 10:24 Nový

Re: nechapu

celé vlákno

Ja som sa zase naramne pobavil nad, citujem: "Kdo nikdy nevrazil ptákem do prasete, ten vůbec neví...". Clanok mi nejak nevadi, rad som si ho precital. Mozno by ale mal byt namiesto v "Nazory" v kategorii "Humor a nadsazka" ;-).

ch-in-A
ch-in-A (neregistrovaný) ---.codelab.cz
27. 1. 2012 13:29 Nový

Re: nechapu

celé vlákno

JXD v telefonu na ikonce clanku se take poved :@)

bob
bob (neregistrovaný) 193.245.34.---
27. 1. 2012 11:21 Nový

Jdu opačným směrem...

celé vlákno

Po několika letech používání mobilu (skoro výhradně na telefonování) jsem pomalu dospěl do fáze, že jej pravděpodobně definitivně zruším. Poslední dobou je pro mne nejčastější akcí dobíjení telefonu a jeho zapnutí (protože byl úplně vybytej). Druhou nejčastější akcí je jeho zapomínání na různých místech. Třetí je telefonování a na posledním místě je odesílání SMS, které provozuji 2× ročně jen proto, abych se přesvědčil, že to ještě funguje - a to je vše, co s mobilem dělám.

mr.dan
mr.dan (neregistrovaný) 193.29.76.---
27. 1. 2012 11:23 Nový

aplikace

celé vlákno

Diky za Pumpdroid! fakt super, neznal jsem :-)

JardaP . aura:58
27. 1. 2012 12:18 Nový

Re: Má si hloupý uživatel koupit chytrý telefon?

celé vlákno

Na druhou stranu, moje stara Nokia 6060 umi neco, co smartfouny nezvladaji. Je zaklapavaci a mala. Snadno se strci do kapsy a ani se mi nerozflaka nebo neohobluje display, coz je jinak se vsim tim haraburdim, ktere mivam po kapsach, docela problem.

BTW, na veci, jako je zapamatovani, kde jsem zaparkoval auto, pouzivam aplikaci pamet v hlave. A na orientaci v lese, i neznamem, mi staci slunce a i bez nej obvykle moc nebloudim.

Rekl bych, ze smartfoun je pro vetsinu lidi akorat dalsi Tamagochi, ktere je nutno oprasovat. Musi se krmit a uklizet mu trus a to stoji spoustu casu. Vsiml jste si tech lidi, kteri se neustale hrabou v telefonu, kdekoliv jsou? Jsou asi hypnotizovani a nedokazi jen tak nekde treba cekat na autobus bez toho, ze by pouzili aplikaci na zabijeni casu, pricemz rozhodne nedelaji neco tvoriveho. A v konecnem dusledky by clovek mohl take zblbnout tak, ze si bez aplikace na smartfounu ani zadek neutre.

Miroslav Hlavička - Scalex aura:68
27. 1. 2012 12:40 Nový

Re: Má si hloupý uživatel koupit chytrý telefon?

celé vlákno

Jak naznačuju v článku a doplňuju v komentářích, aplikace "paměť v hlavě" mi moc nefunguje a potřebuje výpomoc mého mobilu. V ulicích to ještě jde, ale například na letním hudebním festivalu, kde se parkuje dost nadivoko a není tam příliš mnoho záchytných bodů, je taková navigace k autu velmi užitečná. Mezi těmi stovkami aut je to bloudění nepříjemné, zaplaťpámbů za Car Locator.

Ad les - jak píšu, absolutně nemám orientační smysl. Prostě to tak mám vrozené a nic moc se s tím nadělat nedá. Jenže taky hrozně rád sbírám houby. A to jsou dvě věci, které jdou hodně proti sobě - chodit do lesa na houby a zároveň nemít základní orientační smysl. Takže oceňuju to, že po několika hodinách, během kterých se mobilu nevěnuju, se podívám na displej a vím přesně, kudy mám vyrazit, abych co nejkratší cestou došel k autu nebo k nádraží. Obávám se, že v tom by mi slunce nepomohlo. Ba ani lišejníky na kmenech. S navigací v mobilu vím za pár vteřin, kudy se vydat. Tomu říkám "usnadnit si život", nikoli "být totálně závislý na technologiích."

Používání smartphonu při čekání - nevidím na tom nic zlého, každý má svoje metody, jak si ukrátit dlouhou chvíli. Nevidím velký rozdíl mezi čekáním "jen tak" a čekáním "s mobilem v ruce". Obojí je čekání a obojí asi danému čekajícímu vyhovuje. Já jsem schopný čekat bez mobilu... mám dost věcí, nad kterými můžu přemýšlet, nebo si v hlavě přehrávám svoji oblíbenou hudbu. A jsem schopný čekat i s mobilem a číst si zajímavé články nebo hrát hry. Ani v jednom nevidím žádná negativa (pokud tím mobilem neotravuju své okolí, např. zvuky nějaké hry). Je mi jedno, jestli někdo při čekání dělá něco tvořivého (nebo se třeba vzdělává čtením něčeho chytrého) nebo hází ptákem na prase. Je to JEHO způsob čekání a já nejsem na tomhle světě od toho, abych ho hodnotil.

zz_indigo
zz_indigo (neregistrovaný) ---.spordat.sk
27. 1. 2012 14:09 Nový

Re: Má si hloupý uživatel koupit chytrý telefon?

celé vlákno

Niekdo mudry raz povedal:Mozog je sval. Ak ho pouzivas tak zosilnie.

Mimochodom pomaha aj caj z Ginko Biloba.

Na Hudobny festival sa chodi vlakom. Cloveku to nik neogrca a tiez si moze vypit ;-)

Ad les: No priemerne mudre telofony maju dost zle GPS. A fakt ze ste este niekde neostal. Pripisujem dobrej lokalite nie telefonu.

Ad zabijac casu: Natom by nebolo nic zle az na tie sideefekty ze clovek sa casom straca socialne navyky (pozdravyt, spitat sa ci je miesto volne alebo fakt ze vedsina bud nereaguje na oslovenie alebo nan reaguje skoro ako na fyzicky utok). Osobna skusenost z hromadnej dopravy.

Miroslav Hlavička - Scalex aura:68
27. 1. 2012 15:09 Nový

Re: Má si hloupý uživatel koupit chytrý telefon?

celé vlákno

Mně to samé někdo řekl o penisu. A nic. Takže nevěřím ani na ten trénink mozku.

Já na hudební festivaly jezdím občas i jako účinkující a to se vlakem jezdí těžko... s klávesami a bednou...

Tak ono to nemusí být jen GPS... někdy stačí i klasický mobilní signál, který mě na mapě ukáže kde jsem s přesností +- 400 metrů. Na to, abych trefil ven z lesa, mi to zatím pokaždé stačilo.

Ty sociální návyky, to taky není nic, co by vyloženě souviselo s chytrými telefony. Před 25 lety to bylo stejné, akorát šlo o walkmany a sluchátka. Nevychovanec zůstane nevychovancem bez ohledu na to, co má zrovna k dispozici za techniku.

zz_indigo
zz_indigo (neregistrovaný) ---.178-40-204.t-com.sk
28. 1. 2012 15:10 Nový

Re: Má si hloupý uživatel koupit chytrý telefon?

celé vlákno

Nemas verit kazdemu. V pripade penisu to nepomaha. Ale v pripade mozgu ano.

Ad koncerty: To je ine. v praci sa pit nema a tiez asi neparkujes z dastevnikmy.

Ad GPS: Takze dobra poloha jak som hovoril.

Podla mna ano. Hovada nezmenis ale priemer sa zhorsuje.

JardaP . aura:58
27. 1. 2012 16:47 Nový

Re: Má si hloupý uživatel koupit chytrý telefon?

celé vlákno

"aplikace "paměť v hlavě" mi moc nefunguje"

Clovek ma trenovat to, co mu nejde, jinak uplne zablbne. Smartfoun pameti urcite neprospeje.

"Ad les - jak píšu, absolutně nemám orientační smysl."

No a? Aspon poznate spoustu mist, ktere byste jinak nenavstivil. I me to obcas ujede. Poznam kus noveho lesa a priste se v nem uz vyznam. Pokazde se moje mapa lesa o kus rozsiri. Dnes, pres jeho velikost, trefim temer z kazdeho mista na kterekoliv jine.

"Používání smartphonu při čekání - nevidím na tom nic zlého, každý má svoje metody, jak si ukrátit dlouhou chvíli."

Pokud povazujete psychozu a zavislost za metodu kraceni dlouhe chvile, tak ano... Tohle je asi problem moderni doby. Detem se dnes cpou miliony hracek, organizuje se jim volny cas do posledni minuty.... Ty hracky navic nejsou nijak tvorive, pouze zapoji cloveka do predurcene aktivity, na vlastni iniciativu zbyva minimalni prostor. A dite ma cas zorganizovany tak, ze mu nezbyva ani minuta na to, aby se nekde samo nudilo a muselo si samo vymyslet nejakou cinnost. Vysledkem je, ze v dospelosti tito lide pak neumi zachazet s casem, kteremu nebyla v planeru prirazena nejaka aktivita. Asi tedy nedokazi jen tak na stanici autobusu nic nedelat a premyslet nebo ocumovat zenskym zadky.

JardaP . aura:58
27. 1. 2012 16:49 Nový

Re: Má si hloupý uživatel koupit chytrý telefon?

celé vlákno

BTW, jinak ano, proc ne. At si hlopy uzivatel koupi chytry telefon. aspon nekdo bude doma chytry. :-)

Miroslav Hlavička - Scalex aura:68
27. 1. 2012 17:01 Nový

Re: Má si hloupý uživatel koupit chytrý telefon?

celé vlákno

Smartphone paměti neprospěje, nicméně když zapomínám na všeliké pracovní úkoly, tak přinejmenším prospěje mé mzdě, neboť se nedopustím různých pracovních faux-pas a opomenutí, protože mi vše včas připomene.

Ad poznávání lesa - což o to, poznat další kus lesa, proti tomu nic nemám. Ale pokud si na houbaření/leso­bloudění vyhradím určité časové okno, tak je potřeba ho alespoň zhruba dodržet. A situace, kdy promrzlý a hladový volám ze středu lesa o půlnoci hloupým mobilem záchrannou službu, by se mi moc nelíbila. Nu a další věc je, že nechodím jen do jednoho lesa, ale do lesů různých, mnohdy mně zcela neznámých. Znáte to... "V tomhle lese prej zaručeně rostou!" Zkrátka moje láska ke sběru hub se střetává s mým orientačním nesmyslem a díky smartphonu z této války vycházím já jako vítěz.

Ad krácení volné chvíle - já se považuju za člověka, který se neumí nudit. Pořád mám v hlavě plno témat k přemýšlení (navíc všechno hned zapomínám, takže nad tím můžu přemýšlet pořád dokola - a k tomu navíc všechno hned zapomínám, takže nad tím můžu přemýšlet pořád dokola... a krom toho jsem tak zapomnětlivý, že všechno hned zapomínám, takže nad tím můžu přemýšlet pořád dokola)... takže je pořád co dělat. I při čekání. Nebo si v duchu přehrávám svoji oblíbenou hudbu. To je asi jediné, na co mi paměť slouží dobře - muziku si pamatuju do posledního tónu, takže když mi třeba ujede vlak a musím hodinu čekat na další, tak si prostě sednu na lavičku a v hlavě si přehraju Amarok od Mike Oldfielda, což je skladba, která trvá 60 minut. Nicméně kdybych si pustil MP3ku s Amarokem skrze sluchátka do uší a zbytku hlavy, tak mi nepřijde, že se tím vydávám všanc závislosti a psychóze. Ale ano, nesmím vše posuzovat podle sebe... asi jsou i lidé, pro které už je používání smartphonu patologické. Tak doufám, že se mezi ně ještě alespoň po nějaký čas nezařadím.

maryo
maryo (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
27. 1. 2012 13:34 Nový

Re: Má si hloupý uživatel koupit chytrý telefon?

celé vlákno

"Člověk si musí vytisknout QR kód a nalepit ho někam daleko od své postele (třeba na zrcadlo v koupelně). Když ráno mobil začne zvonit, tak se nedá zamáčknout a zvoní tak dlouho, dokud člověk i s mobilem nedojde k tomu QR kódu a nevyfotí ho"

Tohle me celkem rozesmalo. Neni lepsi dat telefon treba na stul nez behat kazdy rano s telefonem do koupelny?

Miroslav Hlavička - Scalex aura:68
27. 1. 2012 17:19 Nový

Re: Má si hloupý uživatel koupit chytrý telefon?

celé vlákno

Smyslem je donutit se jít tak daleko, abych neudělal to, co jsem dělával, když jsem si dával telefon na stůl. Tj. mátožně jsem došel ke stolu, dal "Posunout buzení o 10 minut" a šel se svalit zpět do postele. Pokud musím vyjít z místnosti, projít chodbou, vlézt do koupelny a obsloužit fotoaparát v mobilu, pravděpodobnost návratu do postele se značně minimalizuje.

Nemluvě o tom, že ten telefon mám položený v blízkosti své hlavy, protože - jak uvádím v článku - mi mobil v noci měří chrápání a převalování a upřesňuje tak můj spáčský profil, aby mě mohl probudit v ideálním čase. Což se tomu programu daří čím dál lépe, takže brzy budu moci QR focení zrušit, protože se v naprosté většině případů budím v takovém stavu, kdy pohodově vstávám, cítím se čerstvý a vyspaný a do postele už se vrátit nepotřebuju.

Ondřej Komárek aura:43
27. 1. 2012 15:43 Nový

Pitomofon

celé vlákno

Pitomofon používám prakticky doteď, nyní mám obednané HTC EVO. Když říkám pitomofon, tak myslím nezničitelnou nokia 3410. O to zajímavěji to vypadá z toho důvodu, že jsem student IT školy. Zatím jsem si nikdy neposteskl, že můj mobil neumí toto nebo tamto. Ono to asi taky bude tím že provolám jen pár set ročně. Ale myslím si, že jakmile si jednou člověk zvykne na nové funkce tak se chytá za hlavu, jak bez nich mohl někdy přežít. U smartphonu očekávám, že budu nejvíce využívat připojení přes wifi a budu mít spuštěných miliardu aplikací. Uvidíme

asdf
asdf (neregistrovaný) ---.dynamic.nextra.sk
27. 1. 2012 18:49 Nový

Re: Pitomofon

celé vlákno

To som si myslel aj ja, ale z miliardy aplikacii som rychlo vytriezvel kvoli tej baterke...

asdf
asdf (neregistrovaný) ---.dynamic.nextra.sk
27. 1. 2012 18:56 Nový

Re: Má si hloupý uživatel koupit chytrý telefon?

celé vlákno

Scalex? To mi niečo pripomína. ZX Spectrum, či?

Miroslav Hlavička - Scalex aura:68
28. 1. 2012 1:26 Nový

Re: Má si hloupý uživatel koupit chytrý telefon?

celé vlákno

Ano.

Cloudy with a Chance of Meatballs
Cloudy with a Chance of Meatballs (neregistrovaný) ---.ipredator.se
27. 1. 2012 19:03 Nový

Ach ta naivita!

celé vlákno

Haha! Jeste stesti ze se nezname a ze me nemate ve svych kontaktech.
Dobrovolne sdelovat smirackemu Googlu svoje kontakty kvuli jakesi pohodlnosti to muze skutecne jenom nejaky pip!
Jste si jist ze vsichni ti ktere mate v kontaktech souhlasi s tim ze jejich osobni udaje sdelujete Googlu?
Neuveritelna naivita lidi! Googlu nesveruju ani cislo svejch bot, natoz neci kontakty!
Mam vytvoreny hosts soubor se vsema googlovskejma domenama a instaluju na vsechny pocitace ke kterejm se dostanu. Doporucuji vsem. Jinak se toho googlovskyho fizlovani nezbavime!

Miroslav Hlavička - Scalex aura:68
27. 1. 2012 19:06 Nový

Re: Ach ta naivita!

celé vlákno

Pomáhá i spát v konstrukci ve tvaru pyramidy, s alobalovou čepičkou na hlavě a samozřejmě prolévat se minerální vodou Magnesia.

Nox
Nox (neregistrovaný) ---.sattnet.cz
27. 1. 2012 19:42 Nový

Kontakty

celé vlákno

No s tema kontakty bych byl opatrny. Dokud to mel clovek doma v PC, mohl si to poradne zazalohovat. Dnes staci, aby poskytovateli odesel server a mete po zaloze. Nebylo by to poprve ani naposled. A jako bonus navic budou vase kontakty prodany kazdemu, kdo nabidne patricny obnos.
Jinak souhlasim, ze ruzna PC Suite mely pochybnou kvalitu, navic horsici se smerem k vyssim verzim. Ale takovy MyPhoneExplorer pouzivam jiz dlouho bez problemu.

Miroslav Hlavička - Scalex aura:68
27. 1. 2012 20:04 Nový

Re: Kontakty

celé vlákno

Google Contacts si samozřejmě taky můžu lokálně mirrorovat a rovněž k tomu používám MPE. Myslím si ale, že i tak to má Google ve svých serverovnách lépe mirrorované a zálohované, než to mám já ve své domácí pracovně. A protože mám placený Google Apps účet, tak věřím (jistý si samozřejmě být nemůžu), že tyhle placené účty mají ještě o zálohu víc než free účty...

U Googlu se nebojím toho, že by kontakty prodával. Tím by sami sebe obrovským způsobem zdiskreditovali a poškodili. Nemyslím si, že by Google chtěl takovouto akcí přiživit pověst Velkého bratra. Google se spíš snaží přimět mě jako uživatele, abych sám své kontakty oslovil s nabídkou googlovských služeb (např. když někomu posílám mailem fotky přímo z Picasy, tak je tam samozřejmě reklama na Picasu a na G+).

Nejsem internetový paranoik a nebojím se toho, že by mé kontakty prodával Google. To už bych jako pravděpodobnější viděl variantu, že se ke mně na desktop dostane nějaká breberka, která mi vysosá a někomu odešle moje lokálně uložené kontakty.

Nox
Nox (neregistrovaný) ---.sattnet.cz
28. 1. 2012 20:37 Nový

Re: Kontakty

celé vlákno

Google Contacts umi desktopovou synchronizaci? To teda koukam. No placeny ucet bude neco jineho, ale uz bylo docela dost kauz, kdy nejaky poskytovatel ztratil data uzivatelu. Jinak Google kdysi tvrdil, ze bude delat ferove podnikani a dnes klidne cenzuruje vyhledavani v Cine. Takze prodej informaci zakazniku u nej neni az tak nerealny.

Miroslav Hlavička - Scalex aura:68
28. 1. 2012 21:19 Nový

Re: Kontakty

celé vlákno

Na desktopu už to umí dlouho, je k tomu prostě API a spousta různých programů pro vedení agendy a osobního managementu umí import, export a synchronizaci kontaktů i kalendářů.

Co se týká čínské cenzury, ta mi samozřejmě sympatická není (ale nepůjdu se kvůli ní přivázat před čínské velvyslanectví, ba ani před čínskou restauraci), ale pořád vidím velký rozdíl v neposkytování určitých služeb či jejich lokálním omezování, a v aktivním prodeji uživatelských dat.

Google chce každého svého uživatele maximálně vytěžit a chce z něj těžit dlouhé roky. Jeho hlavní příjmy jsou z reklamy, takže potřebují uživatele získat, poznat a posléze si ho udržet, aby ho mohli bombardovat personalizovanou reklamou. Kdyby jeho data prodali, byla by z toho obrovská aféra, spousta lidí by od Google odešla a nepochybně by v tu chvíli vystartoval Microsoft a další se svými cloudovými řešeními. To je něco, co si Google nelajsne, podříznout si pod sebou větev takovýmto způsobem.

belzebub
belzebub (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
27. 1. 2012 21:32 Nový

smartphone bez smirovani

celé vlákno

Smartphone bych si opravdu RAD poridil.. z mnoha duvodu. Nicmene me trapi vec, ktera v clanku nepadla vubec - soukromi.
Ano, chapu ze mit veskera data "v cloudu" u googlu je bezva pri kradezi mobilu, ale ja osobne mam opravdu velky problem s tim ze VESKERA MA DATA, detaily meho pohybu, komu volam, komu smskuji - vse ma k dispozici google (nebo apple, nebo microsoft..). A vzhledem k tomu ze zadna bezpecnost neni stoprocentni, nelibi se mi predstava ze k temto informacim ma potencialne pristup kterykoliv "hacker", v pripade nejake spatne nakonfigurovane sluzby jednoduse kdokoliv.

Takze otazka: Existuje nejaky smartphone, ktery mi zajistuje maximalni soukromi?
(jsem schopen se smirit s tim ze operator o me ma zaznamy o mych hovorech, sms a pribliznou lokalizaci v ramci "bunek" site - tj to same co o me vi z dumbphone)

zxcv
zxcv (neregistrovaný) ---.dynamic.nextra.sk
27. 1. 2012 22:09 Nový

Re: smartphone bez smirovani

celé vlákno

Udaje o mne maju aj statne urady a tam tiez nie su uplne bezpecne. Problem skor je ze cloud nemusi vzdy fungovat. Ked budem chciet ukazat svoje fotky a net zrovna vtedy nepojde, nadsenie ma prejde. Alebo vycerpam limit prenesenych dat...

Miroslav Hlavička - Scalex aura:68
28. 1. 2012 1:18 Nový

Re: smartphone bez smirovani

celé vlákno

Ano, současnou posedlost cloudem taky nechápu. Cloud beru jako výbornou možnost zálohy a možnost pracovat na lecčem odkudkoli, ale mít data přístupná i lokálně je pro mě jako pro starou školu ještě pořád velmi důležité. U mobilního telefonu to platí dvojnásob, protože zdejší internetové pokrytí je ještě pořád pár let za opicemi, takže do oblasti bez použitelného internetu se člověk dostane velmi snadno.

Miroslav Hlavička - Scalex aura:68
28. 1. 2012 1:13 Nový

Re: smartphone bez smirovani

celé vlákno

Pokud je hlavním požadavkem maximální soukromí a maximální ochrana vlastních dat před kýmkoliv (včetně poskytovatele mobilních a mobilně-internetových služeb), pak jednoznačně doporučuju platformu Blackberry. Moc se o ní u nás nemluví, protože většina lidí používá Windows, Android nebo Apple, ale Blackberry je ohledně šifrování a bezpečnosti zdaleka nejdál.

aaa158
30. 1. 2012 10:38 Nový

Re: smartphone bez smirovani

celé vlákno

Ja osobne mam opravdu velky problem s tim ze VESKERA MA DATA, detaily meho pohybu, komu volam, komu smskuji - vse ma k dispozici ... ... moj poskytovatel internetu, Orange, T-mobile, ...

jenick
jenick (neregistrovaný) ---.starnet.cz
27. 1. 2012 22:14 Nový

Proximácká parta

celé vlákno

Je docela zajímavé vás po letech potkávat na různých místech. Flaška učí angličtinu v Budějovicích, vy se tu objevíte na Rootu... Zajímalo by měl, co se stalo s Universumem nebo Georgem K....

Miroslav Hlavička - Scalex aura:68
28. 1. 2012 1:20 Nový

Re: Proximácká parta

celé vlákno

Universum se nachází kdesi ve Státech (už spoustu let), George K. je k potkání a osobnímu doptání na Google+.

hobr
hobr (neregistrovaný) ---.cust.vodafone.cz
28. 1. 2012 1:13 Nový

Cloudprint

celé vlákno

Jsem ještě hloupější uživatel. CloudPrint jsem považoval za naprosto geniální nápad. Bohužel jen do doby, než jsem se ho pokoušel zprovoznit... Strávil jsem nad tím půl dne a nepovedlo se mi to...

Miroslav Hlavička - Scalex aura:68
28. 1. 2012 1:31 Nový

Re: Cloudprint

celé vlákno

Ono už je to několik měsíců, co jsem to zprovozňoval a mám pocit, že to až tak těžké nebylo. Akorát vím, že to nešlo použít s Google Apps účtem... člověk musel mít klasický Gmail účet. Já mám oboje (i v mobilu), takže CloudPrint jsem si zaregistroval na klasický googlí účet. Ani jsem od té doby nezkoušel, jestli už to nezměnili a jestli už je možné použít i Apps účet.

Každopádně to nebylo až tak složité. Nainstaloval jsem chrome, v jeho nastavení jsem se přihlásil ke službě CloudPrint, povolil přístup k tiskárnám, na mobilu jsem si stáhl patřičnou aplikaci, zadal do ní údaje google účtu a už vše jede. Nedávná aktualizace mobilní aplikace konečně přinesla podporu češtiny do nastavování vlastností tiskárny (přes mobil se dá nastavit leccos z tiskárnového driveru, ale mělo to pomršenou diakritiku a skoro se to nedalo číst).

lord_kuko
lord_kuko (neregistrovaný) ---.antik.sk
29. 1. 2012 8:44 Nový

dumbfon

celé vlákno

Sice z clanku mam zmiesane pocity, nutne konstatovat ze dumbfony maju u mna svoje miesto :) Niekolkodnova vydrz baterky je proste skvela vec. Okrem toho su jednoduche, takze maju aj jednoduchsie a rychlejsie (z hladiska ergonomie ovladania) a nema sa tam co "pokazit". Kedysi som pouzival Nokiu 6020 k uplnej spokojnosti. Jednoduche a dobre rozhranie na volania a sms, podpora wapu a emailovy klient, dokonca ponuka hier celkom OK (v niektorych verziach). Okrem toho velmi nizka cena, takze cloveka neserie ked to rozbije a velmi lacne nahradne baterie. Samozrejme, uz je to mierne zastarany kusok, ale mozem odporucit miivy dual mini (http://www.mivvy.eu/en/category/mobile-phones/mivvy-dual-mini/56/). Jednoduchy, podpora 2 simkariet, podpora pre microsd, prehrava mp3 a radio. Plus nejake bonusy ako citacka eknih a podobne. A samozrejme, velmi nizka cena oproti ostatnym dualsimom v tom case.

Venca
Venca (neregistrovaný) 89.239.15.---
1. 2. 2012 8:45 Nový

Tretka.

celé vlákno

V Cine to vyrabeji otroci, recyklujou to v Indii chudaci, ale jak malo staci pro stesti. Pardon, nerad kazim radost z novy tretky.

Miroslav Hlavička - Scalex aura:68
1. 2. 2012 8:56 Nový

Re: Tretka.

celé vlákno

Dobrá, přestanu používat mobilní telefon, čínská továrna zkrachuje, otroci pomřou hlady a svět bude zase v pořádku.

Venca
Venca (neregistrovaný) 89.239.15.---
1. 2. 2012 9:53 Nový

Re: Tretka.

celé vlákno

No jiste, v Cine se prece prestalo umirat hlady konecne az pote, co se tam presunula vyroba tretek na kratkodobe pouziti.

Morx
Morx (neregistrovaný) ---.customer.poda.cz
9. 2. 2012 13:08 Nový

"Hloupé telefony"

celé vlákno

Musím říct, že co tu čtu, tak téměř vše výše zmíněne jsem měl a bez problémů používal u svého hloupého telefonu v Javových aplikacích. Samozřejmě k věcem s GPS by byla (já nepoužíval) potřeba externí GPS připojená pře BT, protože hloupých telefonů s integrovanou GPS bylo jen minimum.

Můj poslední hloupý telefon byl SE K790i, ale aplikace jsem používal i na svých dřívějších:

Mapové podklady - Google Mapy. Stažitelné v Java, poloha lokalizována podle BTS (při připojení GPS samozřejmě podle té), člověk se v tom bez problémů zorientoval.

Cestování - programy SMS jízdenek byly také, ale osobně jsem je nikdy nepoužil.

Internet - Opera Mini bez problému zvládala vše co jsem potřeboval, od FB, přes rezervace jízdenek, po čtení článků. Navíc zmenšovala obrázky a šetřila tak data (to tedy lze nastavit i na SmartPhonu)
E-mail - integrovaný klient bez problémů fungoval
RSS čtečka - opět integrovaná, v pohodě.
Aplikace na FB tuším byla, ale používal jsem na to Operu, ostatní nevím.

Hry - samozřejmě nové technologie ovládání mohou přinést něco nového. Na druhou stranu jsem si nedávno do Androida stáhnul Duke Nukem a musím říct, že bych vraždil pro hardvarovou klávesnici na ovládání :D

Čtečky - RSS už jsem zmiňoval, e-knihy byly trošku komplikované, měl jsem na PC aplikaci, do které se dal jakýkoli textový soubor (nebo e-kniha) a ten to předělalo do jar (tedy jako samostatnou javovou aplikaci. Ta při spuštění jen ukazovala text a pamatovala si, kde jsem skončil.

Informace - s trochou hledání na to šli najít i javové aplikace, ale nikdy jsem se nesnažil. Pravda, že vidět to hned na úvodní stránce je větší radost.

Editory - Diktafon měli snad všechny hloupé telefony, co jim zavedli interní uživatelskou paměť. Můj tedy rozhodně. Na poznámky byla spousta aplikací (dokonce jsem měl v Javě i čtečku PDF, Doc a tabulkový editor - miniExcel, neměl nic společného s tím od Microsoftu). Dále jsem měl MobiExplorer (bylo také více podobných), který uměl ve dvou oknech procházet zařízením, připojit se na FTP, používat 7ZIP a navíc editovat a vytvářet soubory .txt - na poznámky fajn.
Dále byla spousta aplikací jen na poznámky, kde si člověk "textové" soubory vytvářel přímo v aplikaci. Ty ale pak nešli třeba zkopírovat do PC, nebo otevřít jinou aplikací.

Klávesnice - největší problém Smartphonové klávesnice vidím v tom, že se na ni nedá psát po slepu, protože nejsem schopen ověřit co mačkám. Běžně jsem hloupý telefon vzal do jedné ruky podel těla a zatímco jsem šel/běžel na autobus, nebo si s nékým povídal, jsem psal třeba mail, či SMS, a to rychle. Smartphone musím vzít nejlépe do obou (pro pomalejší psaní stačí do jedné) rukou a koukat na to, co na něm delám, což je na ulici dobré tak k naražení do sloupu, nebo vlítnutí pod auto.

Grafika - něco podobného windowsáckému malování v mobilu bylo, nic víc jsem nehledal a to zatím ani na SmartPhone, ale zkusím.

Filmy a hudba - S hudbou nikdy problém nebyl, novější hloupé telefony uměly MP3 a měli integrované rozumné přehravače.
Filmy měly nevíhodu v menší displeji (přesto jsem ale vždy přečetl titulky), nepodporou externích titulků a především kompatibilitě formátů. Většina telefonů uměla jen 3gp, pár ještě MP4. Toď vše. Takže cokoli si člověk chtěl pustit, musel napřed zkonvertovat, což je, co si budeme povídat, prostě opruz.
Youtube na hloupém telefonu celkem fungoval, ale lezlo to do FUPu, díky absenci wi-fi

Tisk - byly různé aplikace Remote Desktop, ale nikdy jsem to moc nezkoušel, takže neumím posoudit, zda bych toto dokázal s volně dostupnými aplikacemi na hloupém telefonu.

Budík - zmíněná aplikace nevím že existuje ani na smartphony, ale počítám, že pro hloupé telefony se s tím nikdo nedělal. Jistě je to zajímavé zpestření. Po alternativních budících pro hloupé telefony jsem se nikdy neshaněl.

Automatizace - rozhodně plus pro chytré telefony

Morx
Morx (neregistrovaný) ---.customer.poda.cz
9. 2. 2012 13:22 Nový

Re: "Hloupé telefony"

celé vlákno

A pokud by se někdo chtěl zeptat, proč jsem se nakonec vůbec rozhodl pro pořízení chytrého telefonu, tak to byla právě integrovaná GPS společně s rozumnými navigacemi.

steve žobs
steve žobs (neregistrovaný) ---.189.broadband7.iol.cz
18. 2. 2012 18:42 Nový

co je zajímavýho na steve jobs?

celé vlákno

vobyčenej bohnout tahá z lidí prachy

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem