Příliš brzy na canvas?
Do diskusí, které se odehrávají i na Zdrojáku, dobře zapadá článek z webu Atomic Robot Design s názvem It might be too early to build client work with canvas but that doesn’t mean it’s too early to learn. Nadpis v podstatě vyjadřuje celou argumentaci: canvas tu je a bude, vznikl z potřeby vývojářů, nikoli proti jejich vůli. Prohlížeče, které jej nepodporují, mají stále významný podíl na trhu. Postavit web na canvasu je možná v tuto chvíli předčasné, ale vývoj je předvídatelný – podíl prohlížečů, které s ním dokáží pracovat, poroste, a učit se s ním pracovat tedy dává smysl.
Moje řeč! Moje řeč! Vyjadřuje to přesně můj názor, co jsem se tu snažil ohledně celého HTML5 vyjádřit :)
http://excanvas.sourceforge.net/
Přidám názor Flash vývojáře, kterého živí hry na Facebooku. Canvas je určitě zajímavá věc, hlavně z důvodu jednotné technologie pro všechny platformy včetně iOS. ALE je nutné počkat, nejen na penetraci browserů, ale hlavně na to, až samotná technologie dospěje co se týče funkcionality a vývojářských nástrojů. Do té doby (podle mě ještě dlouhé) je efektivnější zůstat u Flashe, který na většině zařízení běží pomocí pluginů a na iOS běží formou kompilace do nativní aplikace.